VERTEX

Historie van Ruinen

Door de grote belangstelling voor historie die in de loop der eeuwen het karakter van Ruinen hebben beinvloed is in 1982 vanuit de bevolking de Stichting Historie van Ruinen opgericht. De Stichting stelt zich ten doel de veranderingen die plaatsgevonden hebben in beeld te brengen ebeheertdaarvoor de Museumboerderij Pasmans Huus. Daarnaast brengt men vier maal per jaar een periodiek uit waarin tal van beschrijvingen zijn opgenomen als resultaat van onderzoek door een van de redactie en-of stichtingsleden.
Elk jaar, op de 1e maandag van het nieuwe jaar, organiseert de Stichting een Nieuwjaarsvisite waarin het gehele voorbije jaar nogmaals wordt doorgenomen door Thomasvaer en Pieternel.

Voor contact met de Stichting kunt u zich wenden tot het secretariaat p/a Zandkamp 26, 7963 EC Ruinen.

Bestuur:

Mevr B. Huizenga- Veld, Oldenhave 4, Ruinen, voorzitter
Mevr. T. Slagter-Hekman, Zandkamp 26, Ruinen, secretaris
Dhr. H.A. van Dijk, Meulekaamp 10, Ansen, vice voorzitter
Mevr.G Giethoorn- Kiers Huttenweg 18, Ruinen,penningmeester

Mevr.Z.Kelly-Flik, Zandkamp 59,Ruinen, lid

Dhr.H.Luning,Oldenhave 10, Ruinen, lid

Dhr.A.Vlot,Meulekaamp 6,Ansen,lid

Secretariaat (ledenadministratie)

Zandkamp 26, 7963 EC Ruinen, telefoon 0522-472485.

Redactie periodiek

Dhr. J. Schenkel, Stofakkers 3, Ruinen
Dhr. G. Smid, Wine 9, Ureterp
Mevr. H. Kuijer-Joosten, Gijselterweg 45, Ruinen